Postkort fra Hemsedal

Påsken 2018 er i gang for vår del, og vi har planlagt en ekspedisjon som går mot Hemsedal og Sogndal.

Ferien fikk en spennende prolog, da Oline slo håndleddet og vi måtte dra på legevakten kvelden før vi skulle dra. Heldigvis var ingenting brukket, men den var forslått og hoven.

Vi kom avgårde i 15-tiden, og var overrasket over at det ikke var mer trafikk.

Første stopp var Gol Camping, hvor vi skal bo to netter. Vi var veldig sultne og koste oss med god mat i kroen som ligger på campingen.

Opprinnelig hadde vi tenkt å gå på topptur, men det anså vi som risikabelt med Oline sin skade.

Vi våknet opp i den lille campinghytta vi har leid, spiste frokost og dro mot Hemsedal. Sola skinte og det er så deilig at det er helt lyst på morgenen.

Første heistur startet vel klokka 09.15, og det var overraskende lite folk og veldig bra forhold.

Temperaturen var på rundt fem plussgrader, og det fine været holdt seg til rundt klokka 14. Da skyet det litt til.

Det var veldig bra snø, og for det meste kjørte vi i bakkene, men litt offpiste og noe kjøring i skogen fikk vi også tid til.

Vi hadde deilige burgere til lunsj på Skigaarden, prisnivået er noe høyt, men både maten og servicen var upåklagelig

Etter lunsj fortsatte vi å utforske fjellet, og vi dro opp til Totten og fikk sett oss rundt fra toppen.

Vi innså etterhvert at det ikke skulle så mye til at vi kunne ta alle heisene i anlegget. Prosjektet var i gang!

Vi kjørte på og fikk tatt alle heisene før vi ga oss med kjøringen klokka 15.30.

Alle sammen kjørte med randonne utstyr, og Solvor hadde gått i anskaffelse av ny hjelm og skidress fra Sweet. Veldig kult.

Tilbake på hytta gravde jeg ned skredsøkere og påske egg, så kunne Sina og Oline lete etter lørdagsgodtet sitt. Den leken er alltid like populær.

Nå skal vi snart spise taco, og i morgen blir det topptur.

Ha en god påske, det skal vi!

Påsken 2017

På denne turen var også hele familien med. Les blogginnleggene her:

Åstadalen

Oppdal: Storhornet

Oppdal: Storbekkhøa

Romsdalen: Smørbottfjellet med barn

Romjulen 2017

Romjulsekspedisjon til Romsdalen

Romsdalen: Øspetinden i Måndalen

9 Replies to “Postkort fra Hemsedal”

1. Koselig! Kos dere videre og god påske!

1. Takk Nelly,

Så ikke denne kommentaren før nå.
      Gleder meg til neste helg, da blir det tur på oss alle sammen!